Vai al contenuto principale
Logo di Scuola Universitaria Interdipartimentale in Scienze Strategiche (SUISS)

SUISS - Struttura Didattica Speciale in Scienze strategiche

Scuola Universitaria Interdipartimentale in Scienze Strategiche (SUISS)

Logo di Scuola Universitaria Interdipartimentale in Scienze Strategiche (SUISS)
Oggetto:
Oggetto:

INTERPRETING THE MACROECONOMIC SCENARIOS (ON-LINE)

Oggetto:

Anno accademico 2023/2024

Codice attività didattica
MAN0546
Docente
Teodoro Togati (Titolare del corso)
Corso di studio
[f055-c503] Laurea Magistrale in Scienze Strategiche
[f055-c503PO] Laurea Magistrale in Scienze (Percorso Politico Organizzativo)
[f055-c503LOG] Laurea Magistrale in Scienze (Percorso Logistico)
Anno
1° anno
Periodo
Secondo semestre
Tipologia
Caratterizzante
Crediti/Valenza
6
SSD attività didattica
SECS-P/01 - economia politica
Erogazione
Tradizionale
Lingua
Italiano
Frequenza
Facoltativa
Oggetto:

Sommario insegnamento

Oggetto:

Programma

 In the first part of this course we focus upon the recent debate on
stagnation, i.e. the reasons
why today most advanced economies, like the US, Japan or Europe grow
much less than forty or fifty years ago.In particular, we will discuss
the explanations provided two main approaches or paradigms: namely,
standard neoclassical theory and Keynesian theory.

The first approach holds that stagnation is not rooted in internal
problems of market economies. but caused by external ‘threats', such
as bad institutions, demographic changes and a slowdown in
technological innovation.

The second approach holds instead that stagnation is due to a major
internal problem of the
economy: namely, a lack of aggregate demand.This problem may be due to
various factors, such as inequality in income and wealth distribution
and uncertainty that leads consumers to hold money rather than spend
and investors to postpone their decisions.

Testi consigliati e bibliografia

Oggetto:

.



Oggetto:

Note

Link per iscriversi su Start@Unito: link

 

Oggetto:
Ultimo aggiornamento: 17/10/2023 12:11
Non cliccare qui!